Catwidget1

Arts

အဟိတ္တိရစၧာန္


ဒီေန႔ ဆိုင္မွာ တံျမက္စည္းလွဲေနတုန္း အသက္ႀကီးႀကီး အဘႀကီးတစ္ေယာက္ဆိုင္ကိုေရာက္လာတယ္။
ပုသိမ္ႀကီးစာေရးဆရာအသင္းက ဆရာေတြနဲ႔ေတြ႕ခ်င္လို႔ လမ္းညႊန္ေပးပါလား လူေလး။

ေၾသာ္ ဟုတ္ကဲ႔ ဘယ္သူနဲ႔ေတြ႕ခ်င္တာလဲဗ်။ ဒါနဲ႔ ဘယ္ကလာတာလဲ။

ျပည္ႀကီးတံခြန္ကလာတာ။ ဘယ္သူနဲ႔ျဖစ္ျဖစ္ရပါတယ္။

ခဏေစာင့္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ဖုန္းဆက္ေပးပါ့မယ္။

ကိုႀကီးေရ ဘယ္မွာတုန္း။ ဒီမွာျပည္ႀကီးတံခြန္ကတဲ႔ စာေရးဆရာအသင္းဝင္နဲ႔ေတြ႕ခ်င္လို႔တဲ႔ ငါဆိုင္မွာ ေစာင့္ခိုင္းထားလိုက္မယ္။

ဒါပုသိမ္ႀကီးစာေရးဆရာအသင္း အတြင္းေရးမွဴးပါ။ ကိစၥသူနဲ႔ေျပာလို႔ရပါတယ္။

ပုသိမ္ႀကီးမဂၢဇင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္႔ေဆာင္းပါးေလးပို႔ခ်င္လို႔ပါ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေဖာင္ပိတ္ၿပီးလို႔ ထြက္ေတာင္ထြက္ေတာ႔မွာ။ မမီေတာ႔ဘူးဗ်။ ေနာက္ႏွစ္အတြက္ကလည္း ေပ်ာက္မွာစိုးလို႔ ယူမထားရဲဘူးဆရာ။

ေၾသာ္ ေျခာက္လတစ္ႀကိမ္ထြက္တယ္ဆိုလားလို႔။ ျပည္ႀကီးတံခြန္ကဆရာတစ္ေယာက္က ညႊန္လိုက္လို႔။

မဟုတ္ပါဘူးဆရာ။ တစ္ႏွစ္တစ္ႀကိမ္ပါ။ ေနာက္ႏွစ္မွ ပို႔လို႔ရေတာ႔မွာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမဟုတ္လည္း အျခားပို႔လို႔ရပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္မေနႏိုင္လို႔ ေဆာင္းပါးပါလား ျပၾကည့္ပါ အဘ။

ကိုယ္အားထုတ္ထားတာေလး အဲဒီလိုအျဖစ္မ်ိဳးၾကံဳရရင္ သိပ္စိတ္အားငယ္တတ္တဲ႔ ကိုယ္႔စိတ္နဲ႔ႏိႈင္းမိလို႔ ယူၾကည့္မိလိုက္တယ္။ စစ္တပ္တရားေတာ္တဲ႔။
ဒီေဆာင္းပါးမ်ိဳးက ရတနာပံုေန႔စဥ္ကိုပို႔လို႔ရတာပဲ အဘရဲ႕။

ပို႔ၿပီးၿပီ ရွည္ေနလို႔တဲ႔ျပန္ေပးလိုက္တယ္။

ဒါဆို ျမဝတီမဂၢဇင္းပို႔လို႔ရေသးတာပဲ။ အျပင္တိုက္ေတြကေတာ႔ သူတို႔သြားတဲ႔လမ္းေၾကာင္းနဲ႔ မကိုက္ရင္ အဘေဆာင္းပါးေကာင္းေနလည္း မသံုးေလာက္ဘူး။

ေအးကြ ေက်းဇူးပဲ။ အဘေရးထားတာဆိုေပမယ္႔ မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ႀကီးတရားကို ျပန္ကူးၿပီး အဘအာေဘာ္ေလးထည့္ထားတာပါ။ ၁၉၅၁ခုႏွစ္က ေဟာထားတာဆိုေတာ႔ အဘထက္ကို ၆ႏွစ္ေလာက္ႀကီးေသးတာေလ။ ေနာက္ၿပီးဒါက အဘ ပထမဆံုးေရးတဲ႔ ေဆာင္းပါးပါ။

ေကာင္းပါတယ္ အဘ။ ကိုးကားသင့္တာ ကိုးကားၿပီး ကိုယ္႔အာေဘာ္ေလးနဲ႔ ျပန္ျပင္ေရး။ တရားတစ္ပုဒ္လံုး ျပန္မကူးနဲ႔။ ေအဖိုးေလးမ်က္ႏွာေလာက္ဆို သတင္းစာေတြ၊ ဂ်ာနယ္ေတြအတြက္ အဆင္ေျပပါတယ္။ အခုဟာကေတာ႔ သိပ္ရွည္လြန္းေနတယ္။

ကိုႀကီးက ျမဝတီမဂၢဇင္းတိုက္လိပ္စာ၊ ဖုန္းနံပါတ္ေတြေပးၿပီး ျပန္သြားေလရဲ႕။

၁၉၅၁ခုႏွစ္က စစ္တပ္တရားေတာ္ဆိုေတာ႔ စိတ္ဝင္စားၿပီး ဖတ္ၾကည့္ေနမိတယ္။ ကိုယ္စာဖတ္ေနတာျမင္ေတာ႔ အဘႀကီးက အာလာဘသလာဘေျပာရင္း အေမာေျဖ ထိုင္ေနတယ္။ စစ္တပ္အတြက္ေဟာခဲ႔တာဆိုေပမယ္႔ ဘာသာေရးလိုက္စားတဲ႔ ပေဒသရာဇ္စစ္ေသနာပတိ၊ ရွင္ဘုရင္ေတြရဲ႕ ေနာက္လိုက္ငယ္သား၊ တိုင္းျပည္နဲ႔ ဘာသာသာသနာအေပၚထားတဲ႔ စိတ္ေနသေဘာထားေတြကို ေဟာထားတာေတြ။ေဆာင္းပါးကလည္း ဘာသာေရးနဲ႔ႏြယ္ၿပီးေရးထားေလေတာ့ စကားေျပာရင္း ဘာသာေရးဘက္ေရာက္လာတယ္။ ေနာက္ေလသံကလည္း မင္းေသခ်ာနားေထာင္ကြ ဒါမ်ိဳးက ၾကားရခဲတယ္။ ၾကံဳတုန္းေျပာျပတာဆိုတာမ်ိဳးေတြ ပါလာေတာ႔။ ဖတ္လက္စေဆာင္းပါး အသာခ်ၿပီး နားစိုက္မိတယ္။
ဟုတ္ ေျပာပါအဘ။ ဗဟုသုတရတာေပါ့။

ဒီလိုကြာ ဆံပင္ျဖတ္ၿပီး ဘုရားလွဴတယ္ဆိုရင္ ကုသိုလ္ရတယ္ကြ။ အဲ ေရာင္းစားရင္ေတာ႔ အကုသိုလ္ျဖစ္ကေရာ။

ကိုယ္႔ဆံပင္ကိုယ္ ျဖတ္ေရာင္းစားတာပဲ အဘရယ္ ဘာလို႔ အကုသိုလ္ျဖစ္ရတာလဲ။

ေလာဘေလကြာ။ ေလာဘျဖစ္ေတာ႔ အကုသိုလ္ျဖစ္တာေပါ့။ ေနာက္ ပန္းပြင့္ေလးတစ္ပြင့္ ဒီအတိုင္းခူးၿပီးပန္မယ္ဆိုရင္ အကုသိုလ္ကြ။ အဲ ဘုရားလွဴလိုက္ရင္ေတာ႔ ကုသိုလ္ျဖစ္ျပန္ေရာ။ အကုသိုလ္က ၁၄ပါးရွိတာကြ။တစ္ခုပဲကြာ လူေတြမွာ ေမတၱာရွိတယ္။ တိရစၧာန္ေတြမွာ ေမတၱာရွိေနတာေတာ႔ ဆန္းတယ္ကြ။

တိရစၧာန္က ဘာလို႔ေမတၱာမရွိရတာလဲ အဘ။

အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟေလကြာ။ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာပဲ။ ဒါေပမယ္႔ ဘာလို႔ ေမတၱာရွိေနတယ္ဆိုတာ နားမလည္ဘူး။ ေလာကႀကီးကဆန္းတယ္ကြ။

အဘေျပာတာ အဟိတ္တိရစၧာန္ကို ေျပာခ်င္တာထင္တယ္။

အံမယ္မင္းက ဘယ္ဆိုးလို႔လဲ။ ဟုတ္တယ္။ ဟုတ္တယ္။ ခုနေျပာတာ ဟိတ္သံုးပါးပဲ။ စုစုေပါင္းဆို ၆ပါးရွိတာ။ ဟိတ္မွမရွိဘဲ ဘယ္လိုေမတၱာကရွိေနလဲမသိဘူး ဆန္းတယ္။

ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟ ဟိတ္ ၆ပါးေပါ့ေနာ္ အဘ။

ေအးကြ။

အဟိတ္နဲ႔ ပဋိသေႏၶေနတာပါ အဘ။ သူက အကုသလဝိပါက္ ဥေပကၡာသႏၱီရဏစိတ္နဲ႔ပဋိသေႏၶေနတာကို ေျပာတာအဘ။ အဟိတ္ဆိုေပမယ္႔ ဒုဂၢတိအဟိတ္နဲ႔ သုဂတိအဟိတ္ဆိုၿပီး ဘံုအားျဖင့္ ထပ္ကြဲေသးတာ။ ဒုဂၢတိအဟိတ္ကေတာ႔ တိရစၧာန္အပါအဝင္ အပယ္ေလးဘံုေပါ့။

သုဂတိအဟိတ္နဲ႔ ပဋိသေႏၶေနတာ လူေတြထဲမွာေရာ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာႀကီးေတြမွာပါ ရွိတယ္။ သူတို႔လည္း အဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ေတြပါပဲ။

အဟိတ္တိရစၧာန္ဆိုေပမယ္႔ ေမြးၿပီးသြားရင္ စိတ္အက်ဥ္း ၈၉၊ စိတ္အက်ယ္ ၁၂၁မွာ အကုသိုလ္စိတ္ ၁၂ပါး၊ အဟိတ္စိတ္ ၁၈ပါးထဲက ဘုရား၊ ရဟႏၱာေတြမွာျဖစ္တတ္တဲ႔ ဟသိတုပၸါဒ္ကို ဖယ္ထားၿပီး က်န္တဲ႔ ၁၇ပါး၊ မဟာကုသိုလ္စိတ္ ၈ပါး စုစုေပါင္း ၃၇ပါးေသာ စိတ္ေတြပိုင္ဆိုင္ၾကတယ္။ အဲဒီစိတ္ေတြထဲက ေနာက္က မဟာကုသိုလ္စိတ္ ၈ပါးသည္ ေသာဘဏသာဓာရဏေစတသိက္ ၁၉ပါးထဲက အေဒါသေစတသိက္နဲ႔ယွဥ္ႏိုင္တာမို႔ ခုတင္က အဘေျပာတဲ႔ ေမတၱာ၊ တနည္းအားျဖင့္ ခႏၲီပါပဲ။

ေဟ အဲလိုလား။

ဟုတ္ကဲ႔ ကြ်န္ေတာ္အမွတ္မမွားဘူးဆိုရင္ အဲလိုပဲျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

0 comments: